Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Reklamacje i odstąpienie od umowy
Reklamacje
Sklep internetowy dokłada wszelkich starań, aby sprzedawane produkty i usługi były jak najwyższej jakości. W przypadku zgłoszenia reklamacji dbamy o to, żeby proces jej obsługi prowadzony był na jak najwyższym, satysfakcjonującym Państwa poziomie.
Zgłoszenie reklamacji:
- Reklamację z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową Konsument zgłasza do Sprzedającego (sklepu) wysyłając email na adres: info@scandinavianliving.pl a następnie po otrzymaniu potwierdzającej wiadomości od sklepu wysyła produkt na adres magazynu:
Scandinavian Living Magazyn (reklamacje)
ul. Wólczańska 243
93-035 Łódź Tel.: 512142272
Warunki zgłoszenia reklamacji:
W momencie zgłaszania reklamacji należy przedstawić:
- dowód zakupu produktu;
- szczegóły reklamacji (co i dlaczego reklamujemy, kiedy miało miejsce reklamowane zdarzenie, okoliczności uzasadniające reklamację) - w tym celu zalecamy wypełnienie właściwego formularza reklamacji dostępnego pod jednym z linków w zakładce do pobrania
- reklamowany produkt
Prosimy o zachowanie ww. dokumentu na wypadek reklamacji.
Przy dostarczeniu pod wskazany adres należy sprawdzić, czy produkt nie ma uszkodzeń mechanicznych (wgnieceń, otarć, uszkodzonego opakowania itp.). W razie ich stwierdzenia w obecności kuriera ( w przypadku sklepu stacjonarnego - pracownika sklepu) należy sporządzić protokół szkody.
WAŻNE aby przy podpisywaniu odbioru paczki zrobić adnotację np. o zauważonych wgnieceniach na kartonach lub innych niepokojących uszkodzeniach paczki, które mogą wpływać na stan przesyłki w środku. Odbiorca winien starannie zbadać towar w chwili jego odbioru pod względem ilościowym oraz pod kątem ewentualnych widocznych wad. Wszelkie reklamacje jakościowo-ilościowe należy zgłosić w formie pisemnej najpóźniej w terminie 24 godzin od wydania towaru.
Przyjęcie paczki bez zastrzeżeń, powoduje iż roszczenia z tytułu uszkodzeń mechanicznych nie będą uwzględniane.
- Zgłoszenie uszkodzenia podczas dostawy
W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń czy to opakowania czy produktu lub braków zawartości przesyłki spisz protokół szkody kurierskiej, która dostarczyła przesyłkę ( Inpost, DPD, Pocztex, GLS, DHL, UPS, Pocztex).
Kurier powinien posiadać odpowiedni wzór protokołu. Najlepiej dokonać tego w momencie odbierania przesyłki. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń zawartości przesyłki po odjechaniu kuriera, należy skontaktować się z firmą kurierską i zażądać ponownego przyjazdu kuriera w celu spisania protokołu- chyba, że firma kurierska udostępnia taką mozliwośc wypełeniena formularza szkody online.
Można tego dokonać maksymalnie w ciągu 7 dni od odebrania przesyłki od kuriera.
Wypełnij formularz zgłoszenia szkody podczas dostawy. Zadzwoń na infolinię danej firmy kurierskiej lub napisz maila załączając skan protokołu szkody i skan formularza zgłoszenia szkody podczas dostawy. Następnie skontaktuj się ze Sklepem Scandinavian Living w celu określenia możliwości dochodzenia roszczeń za uszkodzenie towaru. Są dwie możliwości :
- Klient sam składa wnioski do firmy kurierskiej o odszkodowanie z tytułu ubytku przesyłki.
- Klient zrzeka się praw z tytułu dochodzenia roszczeń za ubytek towaru od firmy kurierskiej na rzecz sklepu Scandinavian Living tutaj prosimy o kontakt mailowy: info@scandinavianliving.pl
WARUNKI ODSTĄPIENIA PRZEZ KONSUMENTA OD UMOWY SPRZEDAŻY TOWARU
- Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r., Nr 22, poz. 271 ze zmianami) dokonujący zakupu Towaru Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od tej umowy odstąpić bez podania przyczyn, składając oświadczenie na piśmie ( email) w terminie do czternastu (14) dni od dnia wydania Towaru.
- W przypadku Sklepu Internetowego termin ten wynosi 14 dni od dnia wydania Towaru.
- Aby skutecznie odstąpić od umowy wystarczy wysłać do Sprzedającego przed upływem 14 dni podpisane oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument może, lecz nie musi skorzystać z wzoru oświadczenia. Oświadczenie może zostać wysłane w postaci email lub skanu drogą elektroniczną lub w oryginale pocztą na adres Sprzedającego. Termin na odstąpienie liczony jest od momentu otrzymania przesyłki (art. 28 ustawy). Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone w dowolnej formie, przy czym najrozsądniejsza jest pisemna. Bardzo istotne jest, aby zostało złożone w taki sposób, żeby sprzedawca się z nim zapoznał lub miał realną możliwość zapoznania się z nim. Jeśli pomyliliśmy adres mailowy sprzedawcy robiąc w nim literówką nie obciążą to nas - sprzedawcy.
- Pojęcia i wyrażenia pisane wielką literą w treści niniejszego oświadczenia, mają znaczenia nadane im w treści Regulaminu Sklepu Internetowego.
- W razie skutecznego odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, najlepiej wraz z wysłaniem oświadczenia o odstąpieniu, albo oddzielnie – jednak nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Do przesyłki ze zwracanym Towarem powinien zostać dołączony oryginał podpisanego oświadczenia o odstąpieniu od umowy, chyba że wcześniej takie oświadczenie zostało wysłane pocztą lub kurierem, albo złożone osobiście u Sprzedającego. Konsument ponosi koszty transportu do Sprzedającego zwracanego Towaru. Koszty zwrotu przesyłki pokrywa Kupujący. Sklep / magazyn nie przyjmuje paczek za pobraniem.
- Zwracany Towar powinien znajdować się w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Konsument powinien zwrócić Towar w takim składzie ilościowym i jakościowym, w jakim go otrzymał (z zastrzeżeniem zdania poprzedniego). W szczególności do Towaru powinny być dołączone wszelkie otrzymane wraz z Towarem akcesoria. Zalecane jest, aby zwracany Towar był zapakowany w oryginalne opakowanie, chyba że zostało ono usunięte w ramach wykonywania zwykłego zarządu. W takim przypadku należy zadbać o to, aby Towar był bezpiecznie zapakowany w celu uniknięcia ryzyka uszkodzeń w transporcie. Przesyłkę przed nadaniem do przewozu należy oznaczyć właściwym adresem Sprzedającego (adresem właściwym do zwrotu przesyłek), do którego Towar jest zwracany. Brak oryginalnego opakowania towaru, może być przedmiotem roszczenia Sprzedającego z powodu obniżenia jego wartości handlowej.
- Zwrotowi nie podlegają rzeczy wykonane wg indywidualnej specyfikacji klienta lub służące zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb (Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. "O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny", Rozdział 2, Art. 10, pkt. 4 Zgodnie z art. 38 pkt 3 Ustawy prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.W przypadku mebli do samodzielnego montażu, które zostały rozpakowane, zmontowane lub uszkodzone nie przysługuje prawo do zwrotu.
- Adres zwrotów i reklamacji (tylko przesyłki kurierskie i pocztowe):
Scandinavian Living Magazyn (zwroty)
ul. Wólczańska 243
93-035 Łódź Tel.: 512142272
- Zwrot uiszczonej przez Konsumenta ceny Towaru i poniesionych przez Konsumenta najniższych kosztów dostawy zwracanych Towarów zostanie dokonany w terminie czternastu (14) dni. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru i pozytywnej weryfikacji jego stanu. Zwrot nie będzie uwzględniony jeżeli produkt zwracany został zniszczony.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadku sprzedaży:
- a) realizacji zamówienia na towar o właściwościach określonych przez Konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą;
- b) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone (np. w przypadku produktów, w przypadku których przekroczono warunki zwykłego zarządu, w szczególności wskutek imiennej rejestracji produktu przez Konsumenta w bazie danych producenta, co powoduje przypisanie produktu do Konsumenta).
Za konsumenta uważa się klienta będący osobą fizyczną dokonującą z Scandinavian Living w ramach sklepu internetowego czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca na prawach Konsumenta - osoba fizyczna zawierająca z Scandinavian Living umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Przedsiębiorcą jest zaś osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna wyposażona w zdolność prawną (np. spółka komandytowa) i prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
Jeżeli przedsiębiorca zawiera umowę z innym przedsiębiorcą, art. 27 Ustawy o prawach konsumenta nie ma zastosowania.
Bezpieczna Dostawa
PRZED PODPISANIEM LISTU DOSTAWY U KURIERA PROSZĘ SPRAWDZIĆ KONIECZNIE!:
Opakowanie zewnętrzne i ilość paczek. Jeżeli towar, który Państwo otrzymają, ma naruszone opakowanie, jest niekompletny (niewystarczająca ilość paczek) lub uszkodzony z zewnątrz przez przewoźnika, koniecznie trzeba poprosić kuriera o protokół reklamacyjny i wypełnić druk koniecznie w jego obecności. Protokół szkody powinien zawierać: datę, godzinę doręczenia, spis zabezpieczeń wewnątrz kartonu oraz opis uszkodzeń lub zauważonych braków w towarze, uwzględniając jego markę i model. Proszę zrobić zdjęcie telefonem komórkowym i wraz z kopią formularza natychmiast przesłać do nas na adres info@scandinavianliving.pl
Jeżeli przesyłka ma nienaruszone opakowanie zewnętrzne a po rozpakowaniu okaże się, że produkt jest uszkodzony, należy również spisać protokół szkody również najlepiej w obecności kuriera. Jednocześnie w takiej sytuacji również prosimy o natychmiastowe napisanie do nas maila wraz z kopią formularza i zdjęciem na adres: info@scandinavianliving.pl
Należy pamiętać, że:
Podstawą reklamacji jest formularz reklamacji / protokół szkody wypełniony przez Klienta w obecności kuriera, który go dostarczył. Jeżeli Klient nie zdąży tego zrobić w chwili odbioru dostawy to w następnym dniu roboczym musimy raz jeszcze zamówić do Państwa kuriera ( firma kurierska DPD tel:22 577 55 55 lub 801 400 373). Reklamacje uszkodzonego produktu mogą też być zgłaszane w terminie do 7 dni od chwili odbioru przesyłki na adres:info@scandinavianliving.pl
Wymiana sprzętu na nowy jest możliwa tylko w przypadku spełnienia powyższych warunków. Nowy towar lub zwrot gotówki jest wysyłany dopiero po otrzymaniu przez nasz sklep produktu będącego przedmiotem reklamacji.
Instrukcja dla Konsumenta w sprawie trybu postępowania przy reklamacji jakościowych tapet.
Obowiązki Konsumenta:
- Konsument po rozpakowaniu pierwszej rolki, powinien ją obejrzeć pod kątem występowania wad przed przyklejeniem (także pod kątem zgodności odcieni, serii produkcyjnej itp.) a następnie obejrzeć uzyskany efekt po przyklejeniu jednej rolki do ściany i jej wyschnięciu.
- Należy uznać, że różne serie produkcyjne tapet mogą nieznacznie różnić się odcieniem koloru, w związku z czym reklamacja różnicy odcieni pomiędzy różnymi seriami lub pomiędzy wzornikiem (katalogiem) a tapetami innej serii produkcyjnej, nie mają uzasadnienia.
- Klient powinien dokładnie zapoznać się z instrukcją przyklejania tapet (zamieszczoną na opakowaniach klejów) oraz z oznaczeniami graficznymi zamieszczonymi na każdej rolce tapety.
- Jeżeli Konsument stwierdzi wadliwość tapety po rozpakowaniu jednej rolki, resztę rolek bez rozpakowywania powinien zwrócić do sklepu ( pod warunkiem, że wszystkie posiadają tę samą serię produkcyjną (oznaczoną odpowiednią literą na etykiecie), W przypadku domagania się przez klienta zwrotu za 1 rolkę przyklejoną, należy dołączyć etykietę z tej rolki zawierającej numer (literę) serii produkcyjnej.
- W przypadku podjęcia decyzji o reklamowaniu tapet, konsument powinien wypełnić zgłoszenie reklamacyjne reklamacyjny. Ważne jest, aby konsument osobiście wypełnił protokół reklamacyjny.
- Producent nie uzna reklamacji gwarancyjnej za uzasadnioną, jeżeli konsument przyklei do ściany więcej niż jedną wadliwą rolkę. Należy założyć, że każda wada jest wykrywalna po dokładnym obejrzeniu rolki po rozpakowaniu a najpóźniej po przyklejeniu do ściany pierwszej rolki. W związku z powyższym, wskazane jest wykonanie próbnego klejenia (1 rolki) i odczekanie do wyschnięcia, w celu sprawdzenia uzyskanego efektu. Wszelkie zaniedbania w tej sprawie, np. stwierdzenie wady po przyklejeniu kilku rolek - obciążają w całości Konsumenta. Należy założyć, że przyklejanie wadliwych tapet do ścian w ilości większej niż jedna rolka, oznacza akceptację tapet pod każdym względem.
- Po dostarczeniu do importera za pośrednictwem sklepu dowodu istnienia wady (rolki tapety) i zgłoszenia reklamacyjnego (wg załączonego wzoru), sklep ( z zastrzeżeniem pkt. 4,5,6) przyjmie reklamowane rolki tapet i skoryguje fakturę dla odbiorcy o wartość sprzedanych rolek lub dokona wymiany wadliwego towaru na inne rolki tapet (tego samego wzoru lub innego uzgodnionego ze sklepem).
- W przypadku żądania wymiany reklamowanej ilości tapet na inne tapety tego samego wzoru sklep nie gwarantuje, że tapety z tej samej serii produkcyjnej pozbawione są podobnych wad fabrycznych.
- Sklep nie ocenia jakości tapet na podstawie fotografii. Fotografia może po części odzwierciedla efekt uzyskany po wytapetowaniu ale nie przesądza o tym że tapeta użyta do tapetowania jest wadliwa. Należy brać pod uwagę możliwość popełnienia błędów przez wykonawcę prac tapeciarskich. Często zdarza się nie zadowalający efekt uzyskiwany jest w wyniku nie zachowania kierunku tapetowania (od okna w głąb pokoju), nie zachowania w przyklejaniu kierunkowości brytów ( jednokierunkowość , kierunkowość przemienna itp. ), nie zastosowania się przy przyklejaniu do instrukcji graficznych, popełniania innych błędów wykonawczych.
- Sklep nie bierze udziału w oględzinach i dokonywaniu oceny efektów tapetowania w miejscach użycia tapet do remontów.
- Wszystkie straty wynikające z nieprzestrzegania w/w zaleceń (koszty klejów, koszty robocizny, ponownego tapetowania itp.) nie są uznawane przez sklep za uzasadnione w związku z czym nie podlegają one rekompensacie wynikającej z wadliwości tapet.
Kto decyduje o sposobie usunięcia wady ?
Odp. 1. W pierwszej kolejności konsument decyduje czy korzysta z instytucji niezgodności towaru z umową, czy z gwarancji. Wybór konsumenta jest wiążący dla Sklepu. W przypadku powołania się na niezgodność towaru z umową znowu konsument decyduje o sposobie usunięcia tej niezgodności. W pierwszej kolejności może domagać się wymiany, a w przypadku braku możliwości - od umowy odstąpić lub żądać obniżenia ceny.
Odp.2. W przypadku gwarancji - gwarant decyduje o sposobie załatwienia reklamacji.