3 376,00 zł
15 031,00 zł
15 031,00 zł
931,00 zł
7 799,00 zł
8 499,00 zł
12 431,00 zł
12 431,00 zł
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Reklamacje i odstąpienie od umowy
Reklamacje
Sklep internetowy dokłada wszelkich starań, aby sprzedawane produkty i usługi były jak najwyższej jakości. W przypadku zgłoszenia reklamacji dbamy o to, żeby proces jej obsługi prowadzony był na jak najwyższym, satysfakcjonującym Państwa poziomie.
Zgłoszenie reklamacji:
- Reklamację z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową Konsument zgłasza do Sprzedającego (sklepu) wysyłając email na adres: info@scandinavianliving.pl a następnie po otrzymaniu potwierdzającej wiadomości od sklepu wysyła produkt na adres magazynu:
Scandinavian Living Magazyn (reklamacje)
ul. Wólczańska 243
93-035 Łódź Tel.: 512142272
Warunki zgłoszenia reklamacji:
W momencie zgłaszania reklamacji należy przedstawić:
- dowód zakupu produktu;
- szczegóły reklamacji (co i dlaczego reklamujemy, kiedy miało miejsce reklamowane zdarzenie, okoliczności uzasadniające reklamację) - w tym celu zalecamy wypełnienie właściwego formularza reklamacji dostępnego pod jednym z linków w zakładce do pobrania
- reklamowany produkt
Prosimy o zachowanie ww. dokumentu na wypadek reklamacji.
Przy dostarczeniu pod wskazany adres należy sprawdzić, czy produkt nie ma uszkodzeń mechanicznych (wgnieceń, otarć, uszkodzonego opakowania itp.). W razie ich stwierdzenia w obecności kuriera ( w przypadku sklepu stacjonarnego - pracownika sklepu) należy sporządzić protokół szkody.
WAŻNE aby przy podpisywaniu odbioru paczki zrobić adnotację np. o zauważonych wgnieceniach na kartonach lub innych niepokojących uszkodzeniach paczki, które mogą wpływać na stan przesyłki w środku. Odbiorca winien starannie zbadać towar w chwili jego odbioru pod względem ilościowym oraz pod kątem ewentualnych widocznych wad. Wszelkie reklamacje jakościowo-ilościowe należy zgłosić w formie pisemnej najpóźniej w terminie 24 godzin od wydania towaru.
Przyjęcie paczki bez zastrzeżeń, powoduje iż roszczenia z tytułu uszkodzeń mechanicznych nie będą uwzględniane.
- Zgłoszenie uszkodzenia podczas dostawy
W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń czy to opakowania czy produktu lub braków zawartości przesyłki spisz protokół szkody kurierskiej, która dostarczyła przesyłkę ( Inpost, DPD, Pocztex, GLS, DHL, UPS, Pocztex).
Kurier powinien posiadać odpowiedni wzór protokołu. Najlepiej dokonać tego w momencie odbierania przesyłki. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń zawartości przesyłki po odjechaniu kuriera, należy skontaktować się z firmą kurierską i zażądać ponownego przyjazdu kuriera w celu spisania protokołu- chyba, że firma kurierska udostępnia taką mozliwośc wypełeniena formularza szkody online.
Można tego dokonać maksymalnie w ciągu 7 dni od odebrania przesyłki od kuriera.
Wypełnij formularz zgłoszenia szkody podczas dostawy. Zadzwoń na infolinię danej firmy kurierskiej lub napisz maila załączając skan protokołu szkody i skan formularza zgłoszenia szkody podczas dostawy. Następnie skontaktuj się ze Sklepem Scandinavian Living w celu określenia możliwości dochodzenia roszczeń za uszkodzenie towaru. Są dwie możliwości :
- Klient sam składa wnioski do firmy kurierskiej o odszkodowanie z tytułu ubytku przesyłki.
- Klient zrzeka się praw z tytułu dochodzenia roszczeń za ubytek towaru od firmy kurierskiej na rzecz sklepu Scandinavian Living tutaj prosimy o kontakt mailowy: info@scandinavianliving.pl
WARUNKI ODSTĄPIENIA PRZEZ KONSUMENTA OD UMOWY SPRZEDAŻY TOWARU
- Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r., Nr 22, poz. 271 ze zmianami) dokonujący zakupu Towaru Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od tej umowy odstąpić bez podania przyczyn, składając oświadczenie na piśmie ( email) w terminie do czternastu (14) dni od dnia wydania Towaru.
- W przypadku Sklepu Internetowego termin ten wynosi 14 dni od dnia wydania Towaru.
- Aby skutecznie odstąpić od umowy wystarczy wysłać do Sprzedającego przed upływem 14 dni podpisane oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument może, lecz nie musi skorzystać z wzoru oświadczenia. Oświadczenie może zostać wysłane w postaci email lub skanu drogą elektroniczną lub w oryginale pocztą na adres Sprzedającego. Termin na odstąpienie liczony jest od momentu otrzymania przesyłki (art. 28 ustawy). Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone w dowolnej formie, przy czym najrozsądniejsza jest pisemna. Bardzo istotne jest, aby zostało złożone w taki sposób, żeby sprzedawca się z nim zapoznał lub miał realną możliwość zapoznania się z nim. Jeśli pomyliliśmy adres mailowy sprzedawcy robiąc w nim literówką nie obciążą to nas - sprzedawcy.
- Pojęcia i wyrażenia pisane wielką literą w treści niniejszego oświadczenia, mają znaczenia nadane im w treści Regulaminu Sklepu Internetowego.
- W razie skutecznego odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, najlepiej wraz z wysłaniem oświadczenia o odstąpieniu, albo oddzielnie – jednak nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Do przesyłki ze zwracanym Towarem powinien zostać dołączony oryginał podpisanego oświadczenia o odstąpieniu od umowy, chyba że wcześniej takie oświadczenie zostało wysłane pocztą lub kurierem, albo złożone osobiście u Sprzedającego. Konsument ponosi koszty transportu do Sprzedającego zwracanego Towaru. Koszty zwrotu przesyłki pokrywa Kupujący. Sklep / magazyn nie przyjmuje paczek za pobraniem.
- Zwracany Towar powinien znajdować się w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Konsument powinien zwrócić Towar w takim składzie ilościowym i jakościowym, w jakim go otrzymał (z zastrzeżeniem zdania poprzedniego). W szczególności do Towaru powinny być dołączone wszelkie otrzymane wraz z Towarem akcesoria. Zalecane jest, aby zwracany Towar był zapakowany w oryginalne opakowanie, chyba że zostało ono usunięte w ramach wykonywania zwykłego zarządu. W takim przypadku należy zadbać o to, aby Towar był bezpiecznie zapakowany w celu uniknięcia ryzyka uszkodzeń w transporcie. Przesyłkę przed nadaniem do przewozu należy oznaczyć właściwym adresem Sprzedającego (adresem właściwym do zwrotu przesyłek), do którego Towar jest zwracany. Brak oryginalnego opakowania towaru, może być przedmiotem roszczenia Sprzedającego z powodu obniżenia jego wartości handlowej.
- Zwrotowi nie podlegają rzeczy wykonane wg indywidualnej specyfikacji klienta lub służące zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb np. towar cięty i obszywany itp. (Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. "O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny", Rozdział 2, Art. 10, pkt. 4 W przypadku mebli do samodzielnego montażu, które zostały rozpakowane, zmontowane lub uszkodzone nie przysługuje prawo do zwrotu.
- Adres zwrotów i reklamacji (tylko przesyłki kurierskie i pocztowe):
Scandinavian Living Magazyn (zwroty)
ul. Wólczańska 243
93-035 Łódź Tel.: 512142272
- Zwrot uiszczonej przez Konsumenta ceny Towaru i poniesionych przez Konsumenta najniższych kosztów dostawy zwracanych Towarów zostanie dokonany w terminie czternastu (14) dni. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru i pozytywnej weryfikacji jego stanu. Zwrot nie będzie uwzględniony jeżeli produkt zwracany został zniszczony.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadku sprzedaży:
- a) realizacji zamówienia na towar o właściwościach określonych przez Konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą;
- b) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone (np. w przypadku produktów, w przypadku których przekroczono warunki zwykłego zarządu, w szczególności wskutek imiennej rejestracji produktu przez Konsumenta w bazie danych producenta, co powoduje przypisanie produktu do Konsumenta).
Za konsumenta uważa się klienta będący osobą fizyczną dokonującą z Scandinavian Living w ramach sklepu internetowego czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca na prawach Konsumenta - osoba fizyczna zawierająca z Scandinavian Living umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Przedsiębiorcą jest zaś osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna wyposażona w zdolność prawną (np. spółka komandytowa) i prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
Jeżeli przedsiębiorca zawiera umowę z innym przedsiębiorcą, art. 27 Ustawy o prawach konsumenta nie ma zastosowania.
Bezpieczna Dostawa
PRZED PODPISANIEM LISTU DOSTAWY U KURIERA PROSZĘ SPRAWDZIĆ KONIECZNIE!:
Opakowanie zewnętrzne i ilość paczek. Jeżeli towar, który Państwo otrzymają, ma naruszone opakowanie, jest niekompletny (niewystarczająca ilość paczek) lub uszkodzony z zewnątrz przez przewoźnika, koniecznie trzeba poprosić kuriera o protokół reklamacyjny i wypełnić druk koniecznie w jego obecności. Protokół szkody powinien zawierać: datę, godzinę doręczenia, spis zabezpieczeń wewnątrz kartonu oraz opis uszkodzeń lub zauważonych braków w towarze, uwzględniając jego markę i model. Proszę zrobić zdjęcie telefonem komórkowym i wraz z kopią formularza natychmiast przesłać do nas na adres info@scandinavianliving.pl
Jeżeli przesyłka ma nienaruszone opakowanie zewnętrzne a po rozpakowaniu okaże się, że produkt jest uszkodzony, należy również spisać protokół szkody również najlepiej w obecności kuriera. Jednocześnie w takiej sytuacji również prosimy o natychmiastowe napisanie do nas maila wraz z kopią formularza i zdjęciem na adres: info@scandinavianliving.pl
Należy pamiętać, że:
Podstawą reklamacji jest formularz reklamacji / protokół szkody wypełniony przez Klienta w obecności kuriera, który go dostarczył. Jeżeli Klient nie zdąży tego zrobić w chwili odbioru dostawy to w następnym dniu roboczym musimy raz jeszcze zamówić do Państwa kuriera ( firma kurierska DPD tel:22 577 55 55 lub 801 400 373). Reklamacje uszkodzonego produktu mogą też być zgłaszane w terminie do 7 dni od chwili odbioru przesyłki na adres:info@scandinavianliving.pl
Wymiana sprzętu na nowy jest możliwa tylko w przypadku spełnienia powyższych warunków. Nowy towar lub zwrot gotówki jest wysyłany dopiero po otrzymaniu przez nasz sklep produktu będącego przedmiotem reklamacji.
Instrukcja dla Konsumenta w sprawie trybu postępowania przy reklamacji jakościowych tapet.
Obowiązki Konsumenta:
- Konsument po rozpakowaniu pierwszej rolki, powinien ją obejrzeć pod kątem występowania wad przed przyklejeniem (także pod kątem zgodności odcieni, serii produkcyjnej itp.) a następnie obejrzeć uzyskany efekt po przyklejeniu jednej rolki do ściany i jej wyschnięciu.
- Należy uznać, że różne serie produkcyjne tapet mogą nieznacznie różnić się odcieniem koloru, w związku z czym reklamacja różnicy odcieni pomiędzy różnymi seriami lub pomiędzy wzornikiem (katalogiem) a tapetami innej serii produkcyjnej, nie mają uzasadnienia.
- Klient powinien dokładnie zapoznać się z instrukcją przyklejania tapet (zamieszczoną na opakowaniach klejów) oraz z oznaczeniami graficznymi zamieszczonymi na każdej rolce tapety.
- Jeżeli Konsument stwierdzi wadliwość tapety po rozpakowaniu jednej rolki, resztę rolek bez rozpakowywania powinien zwrócić do sklepu ( pod warunkiem, że wszystkie posiadają tę samą serię produkcyjną (oznaczoną odpowiednią literą na etykiecie), W przypadku domagania się przez klienta zwrotu za 1 rolkę przyklejoną, należy dołączyć etykietę z tej rolki zawierającej numer (literę) serii produkcyjnej.
- W przypadku podjęcia decyzji o reklamowaniu tapet, konsument powinien wypełnić zgłoszenie reklamacyjne reklamacyjny. Ważne jest, aby konsument osobiście wypełnił protokół reklamacyjny.
- Producent nie uzna reklamacji gwarancyjnej za uzasadnioną, jeżeli konsument przyklei do ściany więcej niż jedną wadliwą rolkę. Należy założyć, że każda wada jest wykrywalna po dokładnym obejrzeniu rolki po rozpakowaniu a najpóźniej po przyklejeniu do ściany pierwszej rolki. W związku z powyższym, wskazane jest wykonanie próbnego klejenia (1 rolki) i odczekanie do wyschnięcia, w celu sprawdzenia uzyskanego efektu. Wszelkie zaniedbania w tej sprawie, np. stwierdzenie wady po przyklejeniu kilku rolek - obciążają w całości Konsumenta. Należy założyć, że przyklejanie wadliwych tapet do ścian w ilości większej niż jedna rolka, oznacza akceptację tapet pod każdym względem.
- Po dostarczeniu do importera za pośrednictwem sklepu dowodu istnienia wady (rolki tapety) i zgłoszenia reklamacyjnego (wg załączonego wzoru), sklep ( z zastrzeżeniem pkt. 4,5,6) przyjmie reklamowane rolki tapet i skoryguje fakturę dla odbiorcy o wartość sprzedanych rolek lub dokona wymiany wadliwego towaru na inne rolki tapet (tego samego wzoru lub innego uzgodnionego ze sklepem).
- W przypadku żądania wymiany reklamowanej ilości tapet na inne tapety tego samego wzoru sklep nie gwarantuje, że tapety z tej samej serii produkcyjnej pozbawione są podobnych wad fabrycznych.
- Sklep nie ocenia jakości tapet na podstawie fotografii. Fotografia może po części odzwierciedla efekt uzyskany po wytapetowaniu ale nie przesądza o tym że tapeta użyta do tapetowania jest wadliwa. Należy brać pod uwagę możliwość popełnienia błędów przez wykonawcę prac tapeciarskich. Często zdarza się nie zadowalający efekt uzyskiwany jest w wyniku nie zachowania kierunku tapetowania (od okna w głąb pokoju), nie zachowania w przyklejaniu kierunkowości brytów ( jednokierunkowość , kierunkowość przemienna itp. ), nie zastosowania się przy przyklejaniu do instrukcji graficznych, popełniania innych błędów wykonawczych.
- Sklep nie bierze udziału w oględzinach i dokonywaniu oceny efektów tapetowania w miejscach użycia tapet do remontów.
- Wszystkie straty wynikające z nieprzestrzegania w/w zaleceń (koszty klejów, koszty robocizny, ponownego tapetowania itp.) nie są uznawane przez sklep za uzasadnione w związku z czym nie podlegają one rekompensacie wynikającej z wadliwości tapet.
Kto decyduje o sposobie usunięcia wady ?
Odp. 1. W pierwszej kolejności konsument decyduje czy korzysta z instytucji niezgodności towaru z umową, czy z gwarancji. Wybór konsumenta jest wiążący dla Sklepu. W przypadku powołania się na niezgodność towaru z umową znowu konsument decyduje o sposobie usunięcia tej niezgodności. W pierwszej kolejności może domagać się wymiany, a w przypadku braku możliwości - od umowy odstąpić lub żądać obniżenia ceny.
Odp.2. W przypadku gwarancji - gwarant decyduje o sposobie załatwienia reklamacji.